پینه دستان

پینه دستان


 «اولیا علی بیگی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: صرف نظر از اینکه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای هر شهروند ایرانی یک وظیفه ملی و شرعی است، جامعه کارگری باید با هوشیاری ویژه‌ای در این انتخابات حضور داشته باشد.

وی بابیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کارگران به قوانین و مقررات وضع شده بازمی‌گردد، افزود: قطع یقین اگر در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی همسویی و همدلی با مطالبات کارگران وجود داشته باشد می‌توان از طریق تغییر قوانین راه را برای بهبود وضعیت معیشتی و شغلی کارگران هموار کرد.

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کرمانشاه ادامه داد: البته در سالهای اخیر اقلیت تاثیر گذاری از نمایندگان مجلس با ایجاد فراکسیون کارگری در بزنگاه‌های حساس تاریخی از منافع کارگران ایران حمایت‌های به موقعی را انجام داده‌اند.

وی جلوگیری از حذف شدن باقیمانده مواد حمایتی قانون کار، ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت را به عنوان بخشی از اثرات تلاش‌های فراکسیون کارگری مجلس در دفاع از منافع جامعه کارگری یاد کرد و افزود: در حال حاضر مهم‌ترین رسالت نمایندگان کارگران، تداوم و گسترش این دستاورد برای جامعه کارگری است.

وی گفت: هرچند وضعیت جامعه کارگری هنوز رضایت بخش نیست اما باید درنظر داشت که اگر همین پایگاه حداقلی در مجلس شورای اسلامی در اختیار کارگران قرار نگیرد هیچ بعید نیست که در مجلس یازدهم شاهد تصویب طرح‌ها و لوایح ضدکارگری تری هم باشیم.

علی بیگی گفت: اگرچه کارگر و کارفرما در مناسبات تولید شریک و همسنگر برای دست یابی به هدفی مشترک هستند اما بالاخره میان آن‌ها تضادهای بنیادینی هم بر سر تقسیم منافع وجود دارد که باید در میدان گفتگوهای اجتماعی بر سر آن توافق کرد.

این فعال کارگری بابیان اینکه محدوده توان چانه زنی کارگران در این میدان گفتگو تابع حقوق و امتیازارت مصوب مجلس شورای اسلامی است، افزود: اگر نمایندگان مجلس دغدغه مطالبات کارگران را نداشته باشند هیچ بعید نیست که از طریق بازنگری قوانین قدرت چانه‌زنی کارگران را بیشتر از این نیز کاهش دهند.

وی افزود: این وضعیت در دوران پسا برجام برای جامعه کارگری از اهمیتی دوچندان برخوردار است چرا که با برداشته شدن تحریم‌ها و آزاد شدن دارایی‌های مسدود شده ایران اکنون همه در انتظار یک معجزه اقتصادی و خروج از رکود تورمی هستند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار بابیان اینکه معجزه اقتصادی از مسیر غیر از اجرای مقررات مصوب مجلس اتفاق نمی‌افتد، افزود: جامعه کارگری اکنون در یک بزنگاه تاریخی قرار دارد.

وی ادامه داد: چرا که به باور تک تک کارگران هیچ معجزه اقتصادی بالا‌تر از تامین امنیت شغلی رو به زوال و ترمیم معاش ناقص و معیوب کنونی نیست.

وی گفت: به همین دلیل اگر کارگران در انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی هوشیاری لازم را به خرج ندهند نمی‌توانند از منافع ناشی از برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی سهم واقعی خود را بدست بیاورند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 / 12 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com